Innowacja ,,Leporello sposobem na lekcję języka polskiego” O tym, że praca z lekturą nie musi być nudna, przekonali się uczniowie klas 4a, 5a, 5b oraz 7a. W ramach lekcji poświęconych na analizę lektur ,,Mikołajek”, ,,Bracia Lwie Serce” oraz ,,Syzyfowe prace” otrzymali propozycję innego sposobu omówienia lektury. Wykonali książeczki, składające się jak harmonijka. „Leporello”, jest to rodzaj składanej książeczki, wypełnionej graficznymi notatkami, które dotyczą życia bohaterów, wydarzeń, zjawisk, wątków itp. Otwieranie poszczególnych stron i zamykanie ich to, jak odkrywanie kolejnych, nowych tajemnic ukrytych w obrazach i słowach. Dużo radości sprawia uczniom zapełnianie poszczególnych stron. Uczniom spodobała się taka forma pracy z lekturą, z dumą prezentowali swoje dzieła na forum klasy.