“Aktywny Uczeń” oraz “Spacer po bibliotece” – podsumowanie innowacji 21 kwietnia obchodziliśmy Światowy Dzień Kreatywności i w tym dniu zaczęliśmy naszą przygodę z polonistyczną innowacją metodyczną o nazwie “Aktywny Uczeń” – klasy 4A, 4B i 6A poznawały różnorodne metody aktywizujące: 1. Drzewko decyzyjne – czyli podejmowanie decyzji za pomocą drzewa przedstawiającego graficzną ścieżkę procesu decyzyjnego. 2. Debata Oksfordzka – czyli sformalizowana forma debaty uczniowskiej z podziałem na pozycję, opozycję oraz marszałka i sekretarza. 3. Kapelusze Myślowe Edwarda de Bono – czyli porządkowanie perspektyw i pomysłów za pomocą 6 kapeluszy (czarny – konstruktywna krytyka/ biały – liczby, fakty, informacje/ czerwony – emocje/ żółty – zalety, możliwości/ zielony – nowe pomysły/ niebieski – podsumowanie i podjęcie decyzji). 4. Stacje zadaniowe – polega na rozwiązywaniu przez uczniów różnych zadań, najczęściej poprzez praktyczne działanie, przemieszczając się po sali lekcyjnej. 5. Story Cubes – tworzenie oryginalnych i inspirujących opowieści za pomocą sześciennych kostek przedstawiających ilustracje zaczerpnięte z różnych dziedzin życia. Zaś w czerwcu 6A zakończyła “Spacer po bibliotece” – zwiedzając główną siedzibę Książnicy Podlaskiej.